Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Trpia deti, ktoré sa vzdelávajú doma nedostatočnou socializáciou? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

... keďže z vlastnej skúsenosti

poznám rodinu, kde sa podobne vzdelávalo - (síce žije teraz vo Francúzsku, otec je už v Japonsku), učili ich rodičia istý čas doma v Grenobli a chodili na skúšku do ZŠ kdesi na Orave. Vo Francúzsku sa najskôr učili iba s mamou, neskôr v susedstve aj s iným deťmi - tie boli české. Ale učitelia, teda rodičia, sa striedali. Vznikali malé skupinky. Mnohí z rodičov, ktorí už ovládali fr.jazyk na požadovanej úrovni, chodili s deťmi na výlety do okolia, rozprávali im o prírode, okolí, pamiatkach, chodili do galérií, boli niekoľko raz v Paríži a tak zvládli požiadavky nášho školského systému. Dnes najmladšia, narodená už v Paríži, zrejme čosi podobné bude absolvovať neskôr v Japonsku len s tým, že sa to udeje cez skype a vo fr. jazyku. Takže, ono to ide. A keď sú rodičia dostatočne múdri, vedia, že do vzdelávania môžu zapojiť aj iné deti a ako som už spomínala, každý deň môžu absolvovať vyučovanie v inej obývačke a s iným vyučujúcim. Tieto deti vôbec nebývajú sociálne zaostalé , skôr naopak. Dokážu sa veľmi rýchlo a primerane správne rozhodovať, sú viac empatické voči iným a málokedy trpia komplexami. Prečo? Rodičia sa im dostatočne venujú. Ich schopnosť správne sa rozhodovať je čiastočne odpozorovaná od dospelých, ku ktorých ich viaže dôvera a ktorým sa chcú neraz podobať. - Budem riadiť takú firmu, ako môj otec, a preto musím byť slušný a nesmiem sa dať vyprovokovať. Osobne vypočutý názor 14-násť ročného Mathiasa. Vyučovanie a vzdelávanie detí v domácich podmienkach, ak sa uskutočňuje rozumne, je veľmi prospešné. Dieťa má dostatok času venovať sa tomu, čo ho zaujíma a študovať to, čo mu ide ťažšie. Tieto deti bývajú oproti iným "šikovnejšie", lebo ich je menej a sú viac pozorované. Som za tento spôsob vzdelávania a malo by byť podporené vždy, keď sú vytvorené vhodné podmienky.
 

 

Ďakujem za príspevok, všetci, čo majú s touto formou výučby skúsenosti, si ju pochvaľujú. A výsledky svedčia za všetko.
 
Hodnoť

 

Je to zaujimava myslienka, ale myslim, ze pre beznu slovensku rodinu, kde obaja rodicia vacsinou pracuju prakticky zlozita/nepreveditelna.
 

to nie je jediný finančný problém

Strata príjmu jedného rodiča je jedna vec, ale na Slovensku je legislatíva nadstavená tak, že domáce vzdelávanie prináša ďalšie výdavky. Napríklad rodič si musí sám platiť odvody, alebo ak sa tomu chce vyhnúť, musí sa tváriť, že si hľadá prácu a každé dva týždne sa hlásiť na úrade práce.
 
Hodnoť

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť

Domace vzdelavanie na Slovensku

Ďakujem za otvorenie tejto témy. V skutočnosti existuje na Slovensku niekoľko desiatok rodín, ktoré úspešne vzdelávajú svoje deti doma napriek nešťastnej reštrikčnej legislatíve. Ich snahou je nataviť znenie zákonov týkajúcich sa DV ústretovejšie k rodičom a predovšetkým, povoliť DV i na druhom stupni ZŠ. Zatiaľ však ide o boj s veternými mlynmi. Je potešujúce, že i verejnosť pomaly začína vnímať nedostatky zaužívaného vzdelávania v školských inštitúciách. Domáce vzdelávanie mnohé problémy rieši celkom prirodzenou a efektívnou cestou.
 
Hodnoť

 

Nie som proti domácemu vzdelávaniu, uznávam, že má množstvo výhod. Len ma vždy, keď o ňom čítam, zamrzí, že sa všetky školy hádžu do jedného vreca.
Existujú triedy s 12-15 deťmi, v ktorých učiteľka pristupuje k deťom individuálne, tým rýchlejším dáva úlohy navyše (a nie opakovanie učiva, ale nad rámec), domáce úlohy zadáva minimálne a keď, tak individuálne každému žiakovi zvlášť podľa jeho potrieb. Venuje sa aj vzťahom medzi žiakmi, rozpráva sa s rodičmi. Učivo podáva rôznymi formami, využíva zážitky, investigatívne metódy, komunikáciu medzi deťmi a učenie sa od rovesníkov, atď. Deti nesedia celý čas v laviciach, chodia von, na exkurzie, výstavy, besedy, rôzne akcie (napríklad aj víkendový splav s rodičmi).
Súhlasím so všetkým v článku, čo sa týka argumentov ZA domáce vzdelávanie. Ale musím oponovať proti "faktom" o školách - existujú aj kvalitné školy, ktoré dokážu dať deťom viac ako by zvládla väčšina rodín doma.
 
Hodnoť

Prepacte budem diablovym advokatom

Mozem poprosit odpovedat na tieto otazky.
-Existuje relevantny sirokospektralny prieskum ktory potvrdi Vase tvrdenie:"najlepšie študijné výsledky dosiahnu deti, ktoré prešli domácou výučbou"?
-K rozhovore s panom Billom Bennettom ked pridem k nemu a poviem, ze boli u mna na exkurzii deti z DETSKEHO DOMOVA a pôsobia veľmi sebaisto je to dokaz ze DETSKE DOMOVY su najlepsie pre deti?
-Vas citat:"Deti v štátnych školách dosahujú na vedomostných testoch 50% úspešnosť. U detí, čo sa učia doma, je to však 87% za šestinu nákladov" chcem vediet ci pan Bill Bennett pri vyhodnocovani statisticky zohladnoval aj to ze vzdelavanie doma realizuju povacsinou rodiacia s vyssim vzdelanim, rodicia ktory maju na to schopnost deti vzdelavat a....... mnoho inych atributov ktore by spominanu uspesnost potvrdil ako relevantnu ?
Dakujem
 

 

1. Nezisťovala som, či sa robil nejaký výskum, ale predpokladám, že keď sa viacerí odborníci verejne vyjadrili, že najlepšie výsledky dosahujú deti v domácom vzdelávaní a odvolávajú sa na konkrétne čísla, nevycucali si to z prstu.
2. Myslím si, že významným faktorom je presne to, čo ste spomínali - rodičia týchto detí sú nadpriemerne inteligentní, s vyšším vzdelaním a keďže inteligencia sa dedí, nie je možné urobiť objektívny výskum. Lenže nadpriemerne inteligentné dieťa v škole nedostane možnosť učiť sa učivo vyššieho ročníka, lebo sa musí prispôsobiť celej triede
3. Tento článok som písala dosť dávno, keď len jedno z mojich detí začalo so školskou dochádzkou, tak vám poviem, ako sa na to dívam po vyše troch rokoch, keď obidve deti chodia do školy - pokiaľ ide o syna, keby sa vzdelával doma, zošalela by som z neho :) Síce by exceloval v prírodných vedách, ale v Slovenčine by brutálne zaostával (ma ťažkú dysgrafiu a písanie domácich úloh zo slovenčiny je strašný boj, ale pred učiteľom má väčší rešpekt ako pred mamou).
Mimoriadne spoločenskej dcére by zase chýbali kamarátky, s ktorými dokáže prekecať celé prestávky, ale doma by sa naučila omnoho viac (je nadpriemerne inteligentná, v škole sa nudí, stále sa mi sťažuje prečo je napríklad matika tak ľahká a stále robia to, čo už dávno vie).
Najpodstatnejším dôvodom, prečo rozmýšľam o domácom vzdelávaní len teoreticky, je fakt, že potrebujem príjem.
Ale stojím si za všetkým, čo som v článku napísala.
 

vysledok

Takze vysledok neni podla tohto ze ako system je system homeschoolingu lepsii ako systemove riesenie ale ako vhodna alternativa pre rodicov ktory citia nedoveru voci systemu co je to dnes modne.
A tak by som ja to prezentoval nie ako liek na problem skolstva, ale ako jednu z alternativ pre vzdelavanie
 

 

Nemyslím si, že je to o módnej nedôvere voči školskému systému a už vôbec nie voči práci učiteľa.
Je to o tom, že keď učiteľka učí 20 detí, nemôže naučiť toľko ako pri individuálnom prístupe.
Ja sama učím dospelých ľudí a inak sa učí, keď ich mám v triede 12 (tí na nižšej úrovni nestíhajú a tí pokročilí sa nudia), keď som ich v jeden deň mala 4 (museli makať všetci po celý čas) a úplne najlepšie sú individuálne konzultácie. Prečo teda toľko rodičov platí deťom doučovanie?
Hoci majú moje deti skvelé učiteľky, myslím si, že vyše polovicu času moja dcéra v škole presedí zbytočne opakovaním vecí, ktoré už zvládla.
Rovnako pokiaľ ide o šikan, irituje ma môj otec komentármi: "Čo tie učiteľky robia? Klebetia?" Pretože nemôžu byť všade.
 

no

Tak o tom ze je modna dnes nedovera k systemu sa hadam bavit nemusime staci si precitat diskusie na modrom konikovi, alebo kde kolvek. A vobec som nebral ja to tak, ze Vas clanok k tomu navadza.
Samozrejme ze objektivne je to tak, ze cim menej ziakov tym vacsia interakcia to sa zhodneme.
A ja si velice pracu ucitelov vazim tiez dokonca ich teraz podporujem v strajku aj ked nemame kam dat na tyzden deti.
A stale sa divam na to vzdelavanie ako na vhodnu alternativu. A kto ma silu a potrebu nech sa do toho pusti.
A to ze deti obcas presedia v skole cas zbytocne je podla mna tiez dolezite. Nemyslim si, ze je pre dieta uplne spravne aby malo v kuse podnety. Lebo kto iny ako dieta sa ma nudit.:)
 


Najčítanejšie


  1. Pavel Sibyla: Hrozná pravda o zadržaní Haščáka a väzbe Jankovskej 1 764
  2. Rudolf Pado: Kde sa túla zdravotnícky odpad z celoplošného testovania na Covid-19? 358
  3. Martin Ondráš: Mičovskému kolabuje rezort, minister mlčí..... 311
  4. Július Kovács: Jaroslav Haščák prvý žralok v sietiach justície asi jeden z objednavateľov vraždy Kuciaka 258
  5. Jozef Sitko: Je ešte Sulík politikom vládnym či už opozičným? 251
  6. Matúš Suby: Keď na Vás developer Lorinčík Háje podá trestné oznámenie resp. o 3 "faktoch" 216
  7. INEKO: Ako vyriešiť kolóny na preťažených cestách 209
  8. Denis Kinski: Andrej Hryc: Zaujímavá osobnosť, všestranný herec ... 208
  9. Věra Tepličková: Keď ku svojej hodnote potrebuješ krúžky 207
  10. Maroš Chmúrny: Škandál u sv. Michala, kus dobrej roboty a nová funkcia 201

Rebríčky článkov


  1. Július Kovács: Jaroslav Haščák prvý žralok v sietiach justície asi jeden z objednavateľov vraždy Kuciaka
  2. Marian Vojtko: Odstrániť riziko - a úplne...
  3. Peter Biščo: Pani Iveta Radičová hľadá politickú kultúru terajšej vlády.
  4. Ján Škerko: O výhre, peniazoch a sexe
  5. Jozef Kovalík: Sám
  6. Jan Vaněra: SLOVENSKO-MAĎARSKÉ POHRANIČIE V OKOLÍ RIEKY IPEĽ - 7.11.2020
  7. Miriam Studeničová: Životná potreba svätenia sviatočného dňa!
  8. Peter Ďuroška: Nadácia SPP podporila projekt zrakovo postihnutých športovcov
  9. Michal Kováč: Ako sa IBM zo straty vrátila späť k ziskom
  10. Ivan Čarnogurský: KEĎ SA VLÁDNUTIE STÁVA OBSAHOVO NEPODSTATNÉ


Už ste čítali?