reklama

Kde bol Boh, keď bola vojna?

Toto je ďalší príbeh z autobiografie Reinharda Bonnkeho. V čase, keď matka Reinharda Bonnkeho utekala spolu so svojim šiestimi deťmi z východného Pruska pred postupujúcou sovietskou armádou, ich otec bojoval v Nemeckej armáde, kde už mnoho rokov slúžil ako profesionálny vojak s vysokou hodnosťou – pracoval ako zásobovací dôstojník. Plánovali nastúpiť na utečeneckú loď, ktorá sa plavila do Dánska, ale nedostali sa tam. Neskôr bola loď ztorpédovaná sovietskou ponorkou, išla ku dnu a všetci pasažieri zahynuli.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (43)

Prešli mnohými inými nebezpečnými situáciami, kedy ich život visel na vlásku, ale do Dánska sa nakoniec dostali všetci živí. Matka verila, že to bolo aj vďaka tomu, že sa každý deň modlila za božiu ochranu a chválila Boha za vypočuté modlitby, ale starší bratia Reinharda si neskôr začali klásť otázky: Čo ostatní, ktorí počas vojny zahynuli? Oni sa k Bohu nemodlili? Prečo Boh nezachránil ich, ale nás áno?

Situácia sa zhoršila po vojne, keď vyšli najavo zverstvá, ktoré napáchali nacisti a chlapci sa začali hanbiť za vysokú hodnosť svojho otca. Ich otec medzitým padol do zajatia ale keď preskúmali jeho záznamy a zistili, že nikdy nebol členom nacistickej strany, ani sa nedopustil vojnových zločinov, bol po troch rokoch nakoniec prepustený.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bonnkeovci začali nový život v Nemecku. Reinhard a jeho mladšia sestra ostali Bohu verní, ale straší bratia odmietli vieru svojich rodičov. Povedali, že ich vyslobodenie bola len šťastná náhoda, rovnako ako nadprirodzené uzdravenie ich otca z tuberkulózy bola len psychosomatická záležitosť.

Kvôli tomu, čo sa udialo počas vojny, opovrhovali staršou generáciou. Na kresťanstvo sa dívali ako na ideológiu pomocou ktorej je ľahké zmanipulovať masy a začali uctievať rozum. Neustále si kládli otázku: Kde bol Boh počas vojny?

Navyše, do školy chodili spolu s deťmi z luteránskych rodín, ktorí sa im neustále posmievali, že sú letniční. V tom čase bola táto odnož kresťanstva považovaná za podradnú sektu primitívov. Hoci Reinhrad šikanovanie a opovrhovanie za to, že patrí "k tým čo hovoria v jazykoch" znášal ťažko, neodtrhlo to jeho srdce od Boha. Na bratov to však malo úplne opačný efekt.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Všetci súrodenci Reinharda vyštudovali na univerzitách a získali akademické tituly a Reinhardom pohŕdali, že má len vysokú biblickú školu. Najstaší brat Martin, Reinharda presviedčal, nech si zvolí niečo, čo má v tomto svete hodnotu. Tvrdil, že ako kazateľ evanjelia nebude môcť uživiť svoju rodinu a navyše ho nikto nebude mať vo vážnosti.

Takto sa ich cesty postupne rozišli. Keď po čase Reinhrad založil organizáciu Kristus pre všetky národy a v Nemecku sa šírili správy o miliónových zástupoch na jeho kampaniach, pohŕdanie bratov sa postupne menilo na obdiv.

Pri jednom rodinnom stretnutí Martin rozprával, že raz mu zazvonil telefón. Ženský hlas sa opýtal: "Vy ste doktor Bonnke?" "Áno", odpovedal. "Mám rakovinu. Prosím vás, uzdravte ma", pokračovala žena.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Odpovedal jej: "Pani,vy chcete hovoriť s mojim bratom. Ale chcem vám povedať, že ani on neuzdravuje. Uzdravuje Ježiš."

Reinhard s úsmevom reagoval: "Fíha, Martin! Ty kážeš evanjelium?"

Martin ešte dodal, že všetci súrodenci sa zhodli na tom, že vzhľadom k rozsahu vplyvu, Reinhard je " najlepší kôň zo stajne."

Tieto zážitky dávali Reinhradovi nádej, že jedného dňa aj oni nájdu Ježiša ako svojho osobného Spasiteľa.

SEN

Jedného dňa sa Reinhardovi sníval nasledujúci sen:

Videl lanový most ponad priepasť a muža, ktorý chcel cez tento nestabilný most prejsť na druhú stranu. Balancoval s rozpaženými rukami a most sa s ním hýbal. V tom sa z priepasti zdvihla hmla a zahalila cestu priamo pred mužom. Nevšimol si to, lebo sa díval len na nohy. Reinhard si uvedomil, že pokiaľ ten muž vkročí do hmly, stratí rovnováhu spadne a zabije sa. A tak začal kričať: "Pane, zastavte sa! Pred vami je hmla!" Muž sa otočil a vtedy Reihard spoznal, že to je jeho brat Jurgen. Nedbal na jeho varovanie, obrátil sa zmizol v hmle. "Jurgen! Jurgen!" volal Reihard. Potom už len z priepasti počul ako padajúci Jurgen volá jeho meno.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď sa zobudil premočený potom, Pán mu povedal: "Pokiaľ nebudeš svojvoľníka varovať, budeš zodpovedný za jeho krv."

Reinhard namietal: "Pane, ja viem, že Jurgen je ďaleko od teba. Ale čo mu mám povedať, keď o ceste spasenia všetko vie? Mám mu opakovať, že je na ceste do večného zatratenia, hoci to už počul tisíckrát?"

Pán mu odpovedal: "Napíš mu list o tom, čo si videl vo sne."

Tak teda poslúchol a list bratovi napísal.

Po nejakej dobe dostal od Jurgena list tohto znenia:

Milý Reinhard,

opustila ma manželka, môj najlepší priateľ zomrel na rakovinu. Bol som taký sklamaný, že som už viac nechcel žiť. Chcel som sa zabiť, ale tú noc som mal sen. Šiel som po moste, ktorý nemal zábradlie. Spadol som z neho a pri páde kričal. Prestrašený som sa prebudil. Vyskočil som z postele a povedal: "Všemohúci Bože, ty vieš, že v teba neverím, ale mám brata, ktorý ti slúži. Ak si to bol ty, kto ku mne hovoril skrze tento sen, povedz mi to prostredníctvom Reinharda." Potom prišiel tvoj list. Sníval sa ti rovnaký sen ako mne. Dal som svoj život Ježišovi, a On mi odpustil moje hriechy."

Mária Tvrdoňová

Mária Tvrdoňová

Bloger 
  • Počet článkov:  90
  •  | 
  • Páči sa:  6x

Vyštudovala som históriu na UKF v Nitre a ako koníček som sa venovala skúmaniu historickej dôveryhodnosti Nového Zákona a o tejto problematike je väčšina mojich článkov.Keďže moje diskusné konto bolo na blog.sme zablokované z dôvodu údajného opakovaného hrubého porušenia kódexu (hrubé porušenie kódexu je v skutočnosti všetko, s čím neomarxisti nesúhlasia), moje ďalšie články nájdete na https://tvrdonova.blog.idnes.cz/ Zoznam autorových rubrík:  Skutočné príbehyDôkazy Ježišovho zmŕtvychvstanDôveryhodnosť BiblieOtázky vzniku životaHistorické záznamy o JežišoviPre kresťanovDemagógia DawkinsaNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu