reklama

Veríme vo falošného Ježiša?

Neveriaci ľudia niekedy hovoria: „Biblia je plná zázrakov, len v dnešnej dobe sa nič podobné nedeje. Tu niečo nehrá. Žeby tie biblické príbehy boli vymyslené?“ A ja s nimi čiastočne súhlasím. Ako mám veriť, že Ježiš bol naozaj taký, ako je opísaný v Biblii, ak dnes nemá žiadnu reálnu moc?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (56)

Mnohí kresťania tvrdia, že zázraky skončili s časmi apoštolov, ale v Biblii sa nič podobné nepíše. Práve naopak. V Biblii sa píše, že Ježiš je ten istý včera, dnes aj naveky a uzdravovanie chorých a vyháňanie démonov k Ježišovi neodmysliteľne patria. Ježiš dokonca povedal: „Tí čo uveria vo mňa, tiež budú činiť skutky ktoré ja činím, ba ešte väčšie.“

Žiaľ, podaktorí kresťania zredukovali Ježišovu moc „len“ na Toho, ktorý odpúšťa hriechy a dáva večný život. To „len“ som dala do úvodzoviek preto, lebo to vôbec nie je malá vec. Práve naopak, je to dôležitejšie ako fyzické uzdravenie. Má to však jeden háčik. Nemôžem si to teraz v prítomnosti overiť. Ako mám veriť, že Ježiš dokáže niečo tak ťažké, ako odpustiť hriechy, vzkriesiť z mŕtvych a dať večný život, ak dnes nedokáže niečo omnoho ľahšie, ako napríklad otvoriť oči slepým a uši hluchým?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Určite som mnohých pobúrila, ale presne takto som pochopila nasledujúci biblický príbeh z evanjelia podľa Marka 2. kapitoly.

Raz k Ježišovi priniesli ochrnutého človeka.

Ježiš povedal ochrnutému: „Synu, odpúšťajú sa ti hriechy.“

Vtedy sa mnohí pobúrili a Ježiš sa ich opýtal: „Čo je ľahšie povedať ochrnutému? Odpúšťajú sa ti hriechy – a či povedať: Vstaň, vezmi si lôžko a choď?

Ale aby ste vedeli, že Syn človeka má moc odpúšťať hriechy na Zemi, povedal ochrnutému: Vravím ti, vstaň, vezmi si lôžko a choď!“

Možno mi pripomeniete, že v Biblii sa píše, že aj antikrist bude robiť mnoho zázrakov vďaka moci, ktorú bude mať od diabla, rovnako ako dnes robia mnohí šamani a iní mágovia. To je síce pravda, ale zavrhnem kvôli tomu biblického Ježiša? A nadprirodzená moc uzdravovať, oslobodzovať a činiť iné divy k Ježišovi patrí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som rada, že rovnaký názor nemal Mojžiš. Po tom, čo videl, že aj Egyptskí mágovia robia rovnaké divy, mohol mať sto chutí sa na všetko vykašľať a Židia by nikdy nevyšli z Egypta.

Som rada, že rovnaký názor nemali učeníci, ale išli, kázali evanjelium a Pán potvrdzoval ich slovo divmi a zázrakmi. V opačnom prípade by kresťanstvo v 1.storočí zaniklo.

Som rada, že rovnaký názor nemajú evanjelisti, ktorí kážu evanjelium v moslimskom svete. Verte mi, že státisíce moslimov by sa svojho náboženstva nevzdali a neobrátili ku Ježišovi, keby nevideli, že má reálnu moc.

A čo je pre mňa najdôležitejšie, som rada, že rovnaký názor nemajú mnohí kresťania na Slovensku. Lebo keby som nebola videla, že Ježiš má reálnu moc uzdraviť a oslobodiť zo závislostí, asi by som kresťanstvo naďalej považovala za jedno z náboženstiev, ktoré môže, ale nemusí byť pravdivé.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kto vie, možno by som na základe historicko – právnych dôkazov toho, že Ježiš vstal z mŕtvych nakoniec predsa len v Neho uverila. Ale stále by som si kládla otázku. Toto všetko robil Ježiš v minulosti. Ale kde je Jeho moc DNES?

Mária Tvrdoňová

Mária Tvrdoňová

Bloger 
  • Počet článkov:  90
  •  | 
  • Páči sa:  6x

Vyštudovala som históriu na UKF v Nitre a ako koníček som sa venovala skúmaniu historickej dôveryhodnosti Nového Zákona a o tejto problematike je väčšina mojich článkov.Keďže moje diskusné konto bolo na blog.sme zablokované z dôvodu údajného opakovaného hrubého porušenia kódexu (hrubé porušenie kódexu je v skutočnosti všetko, s čím neomarxisti nesúhlasia), moje ďalšie články nájdete na https://tvrdonova.blog.idnes.cz/ Zoznam autorových rubrík:  Skutočné príbehyDôkazy Ježišovho zmŕtvychvstanDôveryhodnosť BiblieOtázky vzniku životaHistorické záznamy o JežišoviPre kresťanovDemagógia DawkinsaNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu