reklama

Je vzkriesenie Ježiša proti prírodným zákonom?

Ku koncu socializmu som čítala knihu od sovietskej autorky s názvom Žil Kristus? Autorka, okrem iného, písala, že všetky Ježišove zázraky opísané v evanjeliách, vrátane Ježišovho vzkriesenia, sú proti prírodným zákonom, teda sa nikdy nemohli stať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (213)

Neviem, čo si autorka predstavovala pod pojmom zázrak, ale ja si myslím, že zázrak musí byť niečo, čo je proti prírodným zákonom, inač by to zázrak nebol. A ak by galilejský tesár nerobil nič, čo je proti prírodným zákonom, nebol by ničím zaujímavý a tobôž nie výnimočný a určite by ho nik nepovažoval za Božieho Syna. Takže veriaci, narozdiel od ateistov, so zázrakmi počítajú, ale napriek tomu ateistom nevadí, že sami veria v zázrak stvorenia života z neživej hmoty.

Niektorí sa pýtajú, či sa vzkriesenie Ježiša dá vedecky dokázať. Samozrejme, že nie. Vedecky môžete dokázať niečo, čo sa dá experimentálne overiť prírodovednými pokusmi, napríklad, že z neživej hmoty nevzniká život, ale žiadna historická udalosť sa nedá dokázať vedecky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Existujú však historicko – právne dôkazy, ktoré sa používajú pri skúmaní, či sa historické udalosti naozaj odohrali. Skúmajú sa napríklad písomné svedectvá a výpovede svedkov a postupy sú podobné ako na súde. Ak sa udalosť vzkriesenia Ježiša posudzuje z hľadiska historicko-právnych dôkazov, máloktorá staroveká historická udalosť je doložená toľkými dôkazmi ako táto.

Lee Strobel, bývalý ateista a novinár s právnickým vzdelaním, ktorý písaval reportáže o kriminálnych prípadoch píše: "Pre mňa bol teda prípad uzavretý. Existovalo predsa dosť dôkazov na to, aby som sa uspokojil s úsudkom, že božská prirodzenosť Ježiša nie je nič viac, ako fantáziou oplývajúci výmysel poverčivých ľudí. Aspoň som si to myslel.... ...takže som sa pustil do celkového skúmania faktov nahromadených okolo tejto kresťanskej záležitosti. Usiloval som sa vzdať predsudkov a sústredenosti na vlastné ja. Čítal som knihy, zhováral som sa s expertmi, kládol som otázky, analyzoval históriu, pátral v archeológii, študoval starovekú literatúru a po prvýkrát som prebral celú Bibliu verš po verši. Vrhol som sa do tohto prípadu s väčšou vervou, než s akou som sledoval ktorúkoľvek inú záležitosť. Využil som svoje právnické vzdelanie, ktoré som získal na Yale Law School, ako aj svoje skúsenosti redaktora zaoberajúceho sa právnymi prípadmi pre noviny Chicago Tribúne. A svetské dôkazy - z histórie, vedy, filozofie či psychológie - zrazu začali naznačovať niečo nepredstaviteľné...." /Citát z knihy Kauza Kristus/ a o výsledkoch svojho bádania napísal viacero kníh s názvom Kauza /Kauza Ježiš, Kauza Viera atď./ Záver tohto autora, ako aj mnohých iných, ktorí sa touto problematikou bez predsudkov zaoberali, je, že po dôkladnom preskúmaní dôkazov, názor, že správa o vzkriesení Ježiša nie je hodnoverná, neobstojí.

Mária Tvrdoňová

Mária Tvrdoňová

Bloger 
  • Počet článkov:  90
  •  | 
  • Páči sa:  6x

Vyštudovala som históriu na UKF v Nitre a ako koníček som sa venovala skúmaniu historickej dôveryhodnosti Nového Zákona a o tejto problematike je väčšina mojich článkov.Keďže moje diskusné konto bolo na blog.sme zablokované z dôvodu údajného opakovaného hrubého porušenia kódexu (hrubé porušenie kódexu je v skutočnosti všetko, s čím neomarxisti nesúhlasia), moje ďalšie články nájdete na https://tvrdonova.blog.idnes.cz/ Zoznam autorových rubrík:  Skutočné príbehyDôkazy Ježišovho zmŕtvychvstanDôveryhodnosť BiblieOtázky vzniku životaHistorické záznamy o JežišoviPre kresťanovDemagógia DawkinsaNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu