reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Mária Tvrdoňová

Mária Tvrdoňová

Bloger 
  • Počet článkov:  90
  •  | 
  • Páči sa:  6x

Vyštudovala som históriu na UKF v Nitre a ako koníček som sa venovala skúmaniu historickej dôveryhodnosti Nového Zákona a o tejto problematike je väčšina mojich článkov.Keďže moje diskusné konto bolo na blog.sme zablokované z dôvodu údajného opakovaného hrubého porušenia kódexu (hrubé porušenie kódexu je v skutočnosti všetko, s čím neomarxisti nesúhlasia), moje ďalšie články nájdete na https://tvrdonova.blog.idnes.cz/ Zoznam autorových rubrík:  Skutočné príbehyDôkazy Ježišovho zmŕtvychvstanDôveryhodnosť BiblieOtázky vzniku životaHistorické záznamy o JežišoviPre kresťanovDemagógia DawkinsaNezaradené

reklama

Nezaradené

Prečo sú ľudia náchylní veriť konšpiráciám

Mária Tvrdoňová

Prečo sú ľudia náchylní veriť konšpiráciám

V USA sa rozpráva tento vtip. Viete aký je rozdiel medzi Sovietskou Pravdou a The New York Times?

  • 3. jan 2022
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 72x
  • 0
V čo verí minister Krajčí? Šokujúce video o Duchu Svätom.

Mária Tvrdoňová

V čo verí minister Krajčí? Šokujúce video o Duchu Svätom.

Každý deň sa na titulke SME objavujú články o tom, aká hrôza nás čaká, keď máme ministra, ktorý vo videu rozpráva, že zažil zažil rovnakú skúsenosť ako učeníci na Letnice.

  • 22. máj 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 229x
  • 0
Učenie Martina Luthera o milosti sme prekrútili

Mária Tvrdoňová

Učenie Martina Luthera o milosti sme prekrútili

Keď pred 500 rokmi augustínsky mních pribil na dvere chrámu svojich 95 výpovedí proti odpustkom, asi netušil, že spustí masívne hnutie, ktoré oslobodí ľudí spod zákonníckeho jarma stredovekej cirkvi.

  • 27. okt 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 426x
  • 0
Aký je vplyv Jána Husa po 600 rokoch.

Mária Tvrdoňová

Aký je vplyv Jána Husa po 600 rokoch.

Jedným z mužov, ktorý ovplyvnil dejiny reformácie a celého protestantského hnutia viac ako tušíte, bol Ján Hus.

  • 1. júl 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 694x
  • 28
Úsmevne o rodovej rovnosti

Mária Tvrdoňová

Úsmevne o rodovej rovnosti

Väčšina ľudí si myslí, že cieľom kampane za rodovú rovnosť je zrovnoprávnenie pohlaví. V skutočnosti je táto kampaň o zotretí rozdielov medzi mužmi a ženami.

  • 29. jan 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 240x
  • 19
reklama
Postoj Slovenska a Bulharska k deportáciám Židov

Mária Tvrdoňová

Postoj Slovenska a Bulharska k deportáciám Židov

Pri pripomínaní si výročia oslobodenia koncentračných táborov v Terezíne a Osvienčime sa ozývajú aj tí, ktorí tvrdia, že slovenskí politici neboli zodpovední za smrť miliónov židovských obyvateľov a že nemali inú možnosť, ako poslúchnuť nacistické Nemecko. Naozaj?

  • 28. jan 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 808x
  • 53
Mal Ježiš ženu či súrodencov?

Mária Tvrdoňová

Mal Ježiš ženu či súrodencov?

Údajný milostný vzťah Ježiša a Márie Magdalény je síce veľmi populárnou témou, má to však jeden háčik. Jediný záznam o tom máme v gnostickom evanjeliu podľa Filipa, ktorého vznik odborníci datujú do 2.-3. storočia. Avšak neviem prečo táto téma vyvoláva toľké emócie, lebo keby aj Ježiš bol býval ženatý, nič by to nezmenilo na jeho vykupiteľskom diele. Avšak to čo máme veľmi dobre historicky doložené, ale málokedy sa spomína, je práve príbeh Ježišovho brata Jakuba.

  • 13. dec 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 107x
  • 26
Prečo kresťania vnucujú svoje náboženstvo iným kultúram?

Mária Tvrdoňová

Prečo kresťania vnucujú svoje náboženstvo iným kultúram?

V meste ma zastavil mladý muž, ktorý mi ponúkal na predaj knihy s duchovnou tematikou. Vysvitlo, že je z hnutia Hare Krišna. Pomyslela som si, že predsa nebude "evanjelizovať" on mňa, tak som mu povedala, prečo verím v Ježiša. Po chvíľke rozhovoru zistil, že budem ťažký oriešok, tak to zakončil slovami: "Pokiaľ sa svojej viery držíte a dodržiavate desať Božích prikázaní, je vaša viera úplne v poriadku." Pochopila som, že to chce diplomaticky ukončiť, aby sa mohol zamerať na ľahšie "obete", milo som sa rozlúčila a v hlave mi vŕtala nevyslovená otázka: "Ak si tento muž naozaj myslí, že je to jedno akej viere človek verí, ak je veľa ciest k Bohu, načo potom obťažuje svojou vierou inovercov?"

  • 19. aug 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 255x
  • 21
Čo viedlo ku vzniku kresťanstva je pre vedcov záhadou

Mária Tvrdoňová

Čo viedlo ku vzniku kresťanstva je pre vedcov záhadou

O posledných dňoch Ježišovho života a počiatkoch kresťanstva máme v mimobiblických historických zdrojoch pomerne málo informácií. Väčšinu detailov sa dozvedáme z evanjelií a nie je ťažké uhádnuť prečo.

  • 24. mar 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 638x
  • 33
Dojčenie nie je utrpenie, dojčenie je radosť.

Mária Tvrdoňová

Dojčenie nie je utrpenie, dojčenie je radosť.

Ak sa nejaká matka ročného dieťaťa prizná, že dojčí, väčšinou ju obdivujú, že tak dlho vydržala dojčiť. Vôbec tomu nerozumiem, lebo u mňa sa slovíčko vydržať spája s nepríjemnou činnosťou, ktorú treba pretrpieť a nie s niečím tak krásnym ako je dojčenie. Pokiaľ má to dieťa dva alebo tri roky, tak sa na matku dívajú ako na nejakú čudáčku a niektorí ju dokonca odsudzujú, že už mala dieťa dávno odstaviť. Prečo? Je vari materské mlieko škodlivé? Existuje vari nejaká štúdia (financovaná výrobcami mlieka), ktorá by dokazovala, že dlhodobo dojčené deti utrpeli nejakú psychickú traumu?

  • 25. júl 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 917x
  • 18
reklama
Trpia deti, ktoré sa vzdelávajú doma nedostatočnou socializáciou?

Mária Tvrdoňová

Trpia deti, ktoré sa vzdelávajú doma nedostatočnou socializáciou?

Väčšina čitateľov pravdepodobne súhlasí s tým, že najlepšie študijné výsledky dosiahnu deti, ktoré prešli domácou výučbou. Avšak majú časté obavy, či týmto deťom nechýba socializácia. Takisto sa nesprávne domnievajú, že tieto deti sú odtrhnuté od života a nebudú v dospelosti schopné riešiť konfliktné situácie.

  • 12. júl 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 252x
  • 12
Škola vedie k priemernosti, domáca výučba k výnimočnosti

Mária Tvrdoňová

Škola vedie k priemernosti, domáca výučba k výnimočnosti

Stretla som sa s mamičkou, ktorej syn ide, rovnako ako môj, do prvej triedy. Keď som vyjadrila svoje obavy z toho, že v triede bude vyše dvadsať detí, povedala mi, že ona sa rozhodla pre domáce vzdelávanie. Len čo to povedala, mala zaručenú moju plnú pozornosť.O domácom vzdelávaní som totiž čítala od Jamesa Dobsona – amerického psychológa, ktorý pracoval nielen ako detský psychológ, ale aj ako učiteľ na základnej škole.  Zároveň bol poradcom niekoľkých amerických prezidentov v oblasti výchovy. Vôbec som netušila, že od roku 2008 je táto možnosť zákonná aj na Slovensku.

  • 7. júl 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 862x
  • 21
Feministický film Titanik sa mi nepáčil

Mária Tvrdoňová

Feministický film Titanik sa mi nepáčil

Prešlo sto rokov od najznámejšej lodnej tragédie a doteraz sa o nej natočilo mnoho filmov, z ktorých najznámejší je veľkofilm Jamesa Camerona Titanik. Toto dielo získalo 11 Oskarov, čo ho spolu s filmom Ben Hur a Pánom prsteňov zaradilo k najúspešnejším filmom v množste udelení tejto prestížnej ceny.Hoci film Oscarov získal právom – oceňujem najmä špeciálne efekty a dojímavý príbeh, myšlienka filmu sa mi nepáčila a okrem toho, že režisér zamlčal nejaké historické fakty, film bol dosť feministický a zobrazuje mužov ako sebeckých zbabelcov.

  • 9. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 415x
  • 9
Čo je v živote najdôležitejšie

Mária Tvrdoňová

Čo je v živote najdôležitejšie

Na čom v živote najviac záleží? Zdravie, rodina, dobrá práca, materiálny dostatok? Nie. Všetky tieto veci sú dôležité a človek nemôže žiť plnohodnotný život, pokiaľ to v nejakej oblasti jeho života nefunguje, ale je ešte niečo dôležitejšie.

  • 14. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 778x
  • 45
Prečo chce každý žiť večne?

Mária Tvrdoňová

Prečo chce každý žiť večne?

Keď som si ako dieťa po prvýkrát uvedomila, že všetci raz zomrieme, pociťovala som to ako obrovskú krivdu. Aj keď sa všetci okolo mňa tvárili, že smrť je normálna súčasť života a sú s tým zmierení, mne to jedno nebolo.

  • 2. jan 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 882x
  • 135
reklama
Ako mi „pomohli“ homeopatiká.

Mária Tvrdoňová

Ako mi „pomohli“ homeopatiká.

Keďže sa výber SME hemží článkami o zázračnom účinku homeopatík, rozhodla som sa napísať príbeh, ktorý zažila moja mama. Jej kolegyňa, známa svojou neochvejnou vierou v účinok homeopatík, dostala nádchu.

  • 12. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 658x
  • 45
Konfucius, Budha, Ježiš

Mária Tvrdoňová

Konfucius, Budha, Ježiš

Istý číňan vykresľuje svoju životnú skúsenosť týmito slovami: "Spadol som do hlbokej jamy. Pokúšal som sa zo všetkých síl dostať von, ale nepodarilo sa mi to. Napokon šiel okolo Konfucius a povedal: "Syn môj, keby si bol lepšie načúval môjmu učeniu, nebol by si teraz v tejto hlbokej jame."

  • 21. nov 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 822x
  • 532
Vtip o tom ako sa robia vedecké závery.

Mária Tvrdoňová

Vtip o tom ako sa robia vedecké závery.

Keď som prvý krát počula tento vtip, považovala som ho za hlúpy. Dnes si myslím, že výstižne vyjadruje ako sa občas robia vedecké závery. Vedec robí pokus s blchou. Odtrhne jej jednu nohu a povie: “Blcha skoč.” Blcha skočí. Takto to pokračuje až jej odtrhne všetky nohy a povie: “Blcha skoč.” Ona však nereaguje. Vedec zhrnie záver svojho pokusu:

  • 9. aug 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 887x
  • 75
reklama
SkryťZatvoriť reklamu