reklama

Prečo kresťania vnucujú svoje náboženstvo iným kultúram?

V meste ma zastavil mladý muž, ktorý mi ponúkal na predaj knihy s duchovnou tematikou. Vysvitlo, že je z hnutia Hare Krišna. Pomyslela som si, že predsa nebude "evanjelizovať" on mňa, tak som mu povedala, prečo verím v Ježiša. Po chvíľke rozhovoru zistil, že budem ťažký oriešok, tak to zakončil slovami: "Pokiaľ sa svojej viery držíte a dodržiavate desať Božích prikázaní, je vaša viera úplne v poriadku." Pochopila som, že to chce diplomaticky ukončiť, aby sa mohol zamerať na ľahšie "obete", milo som sa rozlúčila a v hlave mi vŕtala nevyslovená otázka: "Ak si tento muž naozaj myslí, že je to jedno akej viere človek verí, ak je veľa ciest k Bohu, načo potom obťažuje svojou vierou inovercov?"

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)

 Verte mi, že keby som verila tomu, že okrem Ježiša sú aj iné cesty do neba, nikoho by som Ježišom neobťažovala. Načo by som zbytočne konfrontovala ľudí, keď je úplne jedno, komu veria?

Mnohí ľudia si myslia, že keď kresťania pašujú Biblie v Arabčine do moslimského sveta, komunistickej Kórei a iných krajín, ide u určitú formu politického boja, vnucovania svojej kultúry svetu (len tak mimochodom, tiež som proti vnucovaniu Euroamerickej kultúry svetu a nesúhlasím s tým, ak donútia konvertitov aby spolu s vierou prijali aj našu kultúru) a oprávnene sa pýtajú, prečo nenecháme tieto národy ísť svojou vlastnou cestou. Hoci túto otázku by som radšej položila tým, ktorí sem doniesli východné náboženstvá a tvrdia, že je to len jedna z ciest k Bohu. Prečo nás teda nenechajú ísť tou našou cestou? Alebo je pravdou v skutočnosti to, že všetci sú presvedčení, že len oni majú pravdu, ale málokto má tu guráž otvorene to priznať?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skutočným dôvodom, prečo kresťania kážu evanjelium je ten, že veria slovám Ježiša, ktorý o sebe povedal, že On je jediná cesta k Bohu a neexistuje iný spôsob ako človek môže získať večný život, ako vierou v Neho.

Viem, že Ježišove slová vyznievajú extrémne. Som rada, že to neostalo len pri silných slovách, ale že nám dal aj dôkaz tým, že vstal z mŕtvych. O týchto dôkazoch píšem v súvisiacom článku.

Mária Tvrdoňová

Mária Tvrdoňová

Bloger 
  • Počet článkov:  90
  •  | 
  • Páči sa:  6x

Vyštudovala som históriu na UKF v Nitre a ako koníček som sa venovala skúmaniu historickej dôveryhodnosti Nového Zákona a o tejto problematike je väčšina mojich článkov.Keďže moje diskusné konto bolo na blog.sme zablokované z dôvodu údajného opakovaného hrubého porušenia kódexu (hrubé porušenie kódexu je v skutočnosti všetko, s čím neomarxisti nesúhlasia), moje ďalšie články nájdete na https://tvrdonova.blog.idnes.cz/ Zoznam autorových rubrík:  Skutočné príbehyDôkazy Ježišovho zmŕtvychvstanDôveryhodnosť BiblieOtázky vzniku životaHistorické záznamy o JežišoviPre kresťanovDemagógia DawkinsaNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu