reklama

Kto stvoril Boha?

Kto stvoril Boha? Túto otázku som prvý krát položila farárke, keď som mala asi trinásť rokov. Už dlhšie som totiž chodila na evanjelickú mládež z viacerých dôvodov. Rada som s tými fanatickými kresťanmi diskutovala o tom ako veda dokázala, že sa mýlia. Ale hlavný dôvod bol ten, že sama som vďaka pozorovaniu prírody dospela k názoru, že Boh je a teraz som konečne stretla ľudí, pre ktorých Ježiš nie je len prázdne náboženstvo, ale je niekto reálny.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (59)

Ako som už napísala, bolo mi jasné, že život musí mať stvoriteľa, ale kto stvoril Boha?

Odpoveď farárky ma šokovala: "Boha nikto nestvoril. Boh je večný."

"Ale všetko niekedy vzniklo. Nič nie je večné." Pokračovala som v argumentácii.

Po príchode domov som sa otcovi posťažovala, aké hlúposti hovorí farárka. Hoci môj otec vyštudoval stavbárinu, každý vysokoškolský študent musel povinne robiť skúšky aj z marxizmu-leninizmu, vedeckého socializmu, dialektického materializmu, ateizmu a ktovie ešte z čoho.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A tak mi zadefinoval poučku, ktorú sa naučil na vysokej škole: Ateisti veria, že hmota je večná. Idealisti veria, že idea (Boh) je večná.

Pokračovala som: "Dobre, ale ako môže byť niečo večné. Veď všetko niekedy vzniklo."

Povedal: "Vieš si predstaviť, že čas je večný? Nevieš. Ale čas stále plynie. Vieš si predstaviť, že priestor je večný? Nevieš. Ale priestor tu stále je."

Vtedy som pochopila som dve veci.

1. Niečo večné, čo nemá počiatok ani príčinu, čo nikdy nevzniklo, ale vždy bolo, tu muselo byť. Inak by sme tu neboli.

2. Večnosť nikdy nepochopím.

Ale zároveň som si čím ďalej, tým viac uvedomovala, že logickejšie ako veriť vo večnú hmotu, ktorá dokázala stvoriť život, je veriť vo večnú inteligenciu, ktorá stvorila všetko.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prečo?

Lebo hmotu skúmať môžem a viem, že sa správa podľa fyzikálnych a chemických zákonov. Hmota sama nemá schopnosť vytvoriť niečo tak organizované ako je napríklad živá bunka. Poviete mi, že hmota predsa dokáže vytvoriť organizované veci, ako napríklad kryštáli. Kryštáli vznikajú na základe prírodných zákonov, ale skúste rozpustiť jednotlivé časti bunky vo vodnom roztoku, či sa vám poskladá bunka. Neposkladá sa, lebo na stvorenie života prírodné zákony nestačia, ale treba inteligenciu, podobne ako na poskladanie motora zo súčiastok treba inteligenciu.

Hoci už fakt, že vo svete nevládne chaos, ale máme prírodné zákony, ktorými sa hmota riadi, je silnou indíciou v prospech Zákonodarcu. Mnohí fyzici tvrdia, že fyzikálne zákony sú tak geniálne nastavené, že to až kričí, že je za tým pravdepodobne Stvoriteľ. Ale to je iná téma, ktorú nejdem podrobne rozoberať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Skrátka vďaka každodennému pozorovaniu vieme, ako sa správa neosobná hmota a čo všetko dokáže. A vieme aj ako sa správa niekto inteligentný a tvorivý a čo dokáže.

Preto viera v to, že Boh je večný, je logickejšia ako viera vo večnú a neosobnú hmotu, alebo energiu, ktorá napriek tomu, že má IQ nulové, dokázala stvoriť niečo tak geniálne ako je človek.

Viacerí sa ma opýtali: Ak nemohol život vzniknúť sám od seba, ako mohol sám od seba z ničoho vzniknúť superinteligentný Boh? Pre tých znovu opakujem, že Boh nevznikol, ale on vždy bol.

Paradoxné je, že odpoveď môjho otca bola úplne neprávna. To čo profesori ateizmu učili pred necelými päťdesiatimi rokmi, dnes vedci zavrhujú. Vtedy ateisti tvrdili, že vesmír je večný, lebo hypotéza Veľkého Tresku bola ešte len v plienkach. Dnes drvivá väčšina vedcov tvrdí, že hmota nie je večná, ani čas, ani priestor, dokonca ani vesmír nie je nekonečný.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tvrdia, že to všetko má svoj počiatok vo veľkom tresku a pred veľkým treskom nebolo nič. Keď priznávajú, že vesmír vznikol z ničoho, nepriamo priznávajú tvrdenie Biblie, že vesmír má počiatok a Boh ho stvoril z ničoho.

Avšak ateistickí vedci sa len tak ľahko nevzdajú a tvrdia, že vesmír vznikol zo superhustej energie, či hmoty, ktorá explodovala. Nebudem rozoberať hypotézy vzniku vesmíru, lebo kozmológia nie je predmetom môjho záujmu. Ale tí, čo sa tým zaoberajú priznávajú, že veda nevie dať spoľahlivú odpoveď na otázku čo bolo pred veľkým treskom a čo k nemu viedlo. Tam naše znalosti fyziky končia. A čo je logickejšie veriť? Že pred vznikom vesmíru tu bola večná superhustá hmota či energia? Napriek tomu, že vieme, že hmota a energia môžu existovať iba v čase a priestore? Alebo veriť, že tu bol večný Boh, ktorý mal plán a stvoril hmotu a časopriestor?

V článku som uviedla, že kozmológia nie je predmetom môjho záujmu. Preto odporúčam nasledujúci článok o počiatku vesmíru od niekoho kompetentnejšieho a síce vedca, ktorý na univerzite prednášal fyziku.

http://www.milost.sk/logos/clanok/vesmir-mal-pociatok

Mária Tvrdoňová

Mária Tvrdoňová

Bloger 
  • Počet článkov:  90
  •  | 
  • Páči sa:  6x

Vyštudovala som históriu na UKF v Nitre a ako koníček som sa venovala skúmaniu historickej dôveryhodnosti Nového Zákona a o tejto problematike je väčšina mojich článkov.Keďže moje diskusné konto bolo na blog.sme zablokované z dôvodu údajného opakovaného hrubého porušenia kódexu (hrubé porušenie kódexu je v skutočnosti všetko, s čím neomarxisti nesúhlasia), moje ďalšie články nájdete na https://tvrdonova.blog.idnes.cz/ Zoznam autorových rubrík:  Skutočné príbehyDôkazy Ježišovho zmŕtvychvstanDôveryhodnosť BiblieOtázky vzniku životaHistorické záznamy o JežišoviPre kresťanovDemagógia DawkinsaNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu